Queenstown! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Maarten & Stefan - WaarBenJij.nu Queenstown! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Maarten & Stefan - WaarBenJij.nu

Queenstown!

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Stefan

17 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

13 dagen geleden alweer sinds onze laatste blog.. Tijd voor een update! Word even goed nadenken wat we allemaal ook alweer gedaan hebben!

Vandaag de dag zitten we in Queenstown waar het st. Patricks day is. We hebben afgesproken met engelse vrienden om deze dag eens goed te gaan vieren.. We zijn benieuwd! Zal wel weer veel bier gedronken gaan worden, bah! Wat vervelend weer haha!

Nadat we abel tasman hadden verlaten zijn we naar Westport gegaan, niet heel veel te beleven maar wel een leuke stapavond gehad! Dag erna naar de franz josef gletsjer, helaas waren de 2 dagen die we hier doorbrachten erg bewolkt waardoor er van de omgeving helaas weinig te zien was.. Wel heb ik de gletsjer kunnen zien door een hike van +- 3uur te doen. Verder was er een erg coole bar hier waar we met onze bus de nodige uurtjes hebben doorgebracht.. Was gezellig!

Daarna gingen we via wanaka door naar onze eerste 4 dagen in Queenstown. In wanaka zijn we niet zo lang geweest, we hebben hier een sunset cruise gedaan en in de ochtend hebben we 3uur gemountainbiked op een lokale track, dit was erg gaaf!

Daarna door naar Queenstown, party city of Nieuw Zeeland! Eerste dagen hier waren erg vet! Helaas is dit ook een punt waar de meesten uit elkaar gaan! Dat is weer een nadeel, grootste gedeelte waar we de afgelopen 2/3weken mee hebben gereisd zijn ondertussen vertrokken.

1e 4dagen waren we nog wel vrij compleet! Maarten is toen gaan bungyjumpen, de hoogste van nieuw zeeland, 134meter.. Mooi gek als je het mij vraagt ;). Zelf heb ik toen iets minder risico genomen en heb toen met 5 anderen de lunges gedaan, soort van rodelen maar dan anders ;). Verder hebben we een pub crawl gedaan, leukste barretjes hierdoor leren kennen. Verder beetje gerelaxed en klaarmaken voor onze 3daagse trip richting het diepe zuiden van Nieuw Zeeland.

Deep South.

De eerste dag begon goed.. We stonden op de waiting list voor de bus.. Even leek het er op dat we niet mee konden maar gelukkig konden we op het laatste moment toch mee ;).
De weg naar Milford Sound was werkelijk waar fantastisch! De foto's zeggen genoeg en die zal ik binnenkort uploaden. Daarna op een cruise om het landschap vanaf het water te bekijken, wat een landschap! Watervallen, zeeleeuwen, van alles te zien, ongelooflijk!

Daarna door naar Guns Camp om te overnachten.. Alleen stroom van 1800 tot 2200, back to basics dus! Paar potjes gekaart en daarna maar vroeg het bed in!
Volgende dag stond steward island op de planning, was helaas een beetje een tegenvaller, we hebben maar een scooter gehuurd en hebben op die manier het eiland over gecrossd! Was verder helaas weinig te doen en ook geen kiwis gespot.

Dag erna weer terug naar Queenstown waar we nu dus zitten!
Gisteren moest ik er ook maar aan geloven om een bungy te doen.. Heb niet zo'n extreme als Maarten gedaan maar een 'normale' vanaf een brug! Super locatie en de thrill die een bungy je geeft zijn onbeschrijfbaar! Zo vet!

Zaterdag vertrekken we uit Queenstown, op naar Mt. Cook, hoogste berg van NZ. Daarna door naar een andere plaats waar we hopelijk wat walvissen gaan spotten!

Voor nu wens ik iedereen een fijne St patricksday! Wij gaan deze dag voor het eerst maar eens vieren! Eens kijken of we deze traditie leuk vinden...

Cheers!
Maarten & Stefan

• 19 April 2016 - 13:54

Annette Van Loenen:

Hai Stefan, wat super mooi en gaaf... maar zie dat je update van 17 maart is...
    Waar zitten jullie nu?

Groetjes Annette