Einde vakantie, begin backpacken - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Maarten & Stefan - WaarBenJij.nu Einde vakantie, begin backpacken - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Maarten & Stefan - WaarBenJij.nu

Einde vakantie, begin backpacken

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Stefan

22 April 2016 | Australië, Brisbane

Zo, een nieuwe blog. Was slechts een maandje geleden. Heel wat meegemaakt weer.

We waren gebleven bij Queenstown. Van daaruit zijn we naar kaikura gegaan. Marine Wildlife Capital of New zealand. Daar zijn we gaan walvis spotten. Helaas was de zee erg wild, waardoor de halve boot zeeziek was. Niet erg prettig dus. Na 2 uur wel een walvis gezien. Best indrukwekkend maar de Trip was toch wel een beetje verziekt door al die kotsende mensen. Ook ben ik nog met wilde dolfijnen gaan zwemmen. Ongeveer 400 wel te verstaan! Echt een hele gafe unieke ervaring.

Na kaikura zijn we terug gegaan naar Auckland. Tijdens die reis weer afscheid moeten nemen van een heel aantal mensen waar we het grootste deel van nieuwzeeland mee hadden samen gereisd. Dat is toch wel vervelend elke leer.

Vanuit aucklan zijn we nog 1 nacht naar the bay of isles gegaan. Super mooi daar! Daar een boot tocht gedaan om toch nog het een en ander te zien in de korte tijd die we daar hadden.

Daarna zijn we terug gegaan naar Sydney, en moest er toch echt gewerkt gaan worden. Na talloze sollicitaties te verzenden uiteindelijk toch wat kunnen vinden in Gatton. Na nu toch echt voorlopig(?!) definitief afscheid te nemen van de laatste mensen die na nieuw Zeeland ook naar Sydney gingen. Zijn we een nieuw avontuur aangegaan in gatton.

Vanuit Sydney naar Brisbane gevlogen en vanuit daar met de greyhound bus naar gatton gegaan. Toen we werden opgepikt vroegen ze of we voor mayla kwamen. Ehmm nee wij kwamen voor een jayce, oh ja dat was hetzelfde. Eerst een contract getekend en de volgende dag moesten we om 4 uur uit bed, zodat we om 5 uur konden gaan werken.

We zaten in een trailer park, met 5 man in een trailer. Op het park zaten ongeveer 40 andere Backpackers net als wij. De eerste avond hoorden we al allemaal verhalen, het werk was zwaar en betaalde slecht.

We hebben 6 dagen gewerkt. Verdiende ongeveer 60 dollar per dag en zaten op een trailer park waar helemaal niks te doen was. Om dit blog niet al te lang te maken zal ik het maar even kort houden. Maar het komt er op neer dat mayla, onze werkgeefster, continu beloften maakte die ze niet na kwam. We zagen elke dag ongeveer 5 nieuwe mensen komen en net zoveel mensem vertrekken. We hadden aan het begin van de reis gezegd dat als het niet goed voelde op een plek, we weg zouden gaan. Dat was nu wel lastig omdat we nog geen eens geld hadden gekregen, en 200 dollar borg en 300 huur hadden betaald. En we hadden een contract getekend dat als we tijdens onze "leerperiode"(onzin, elke dag ander werk), de eerste 3 weken, zouden vertrekken we de borg niet terug zouden krijgen.

Uiteindelijk hebben we het toch voor elkaar gekregen om de borg terug te krijgen. We zijn daar per direct vertrokken. Google voor de lol maar even op: "mayla gatton" dan kun je uitgebreid lezen in welke shit wij zaten. Dit is ook de reden dat deze naam niet in de advertentie stond denk ik.

Maar goed, wat nu? We hadden werk nodig en we zaten in de middle of nowhere. Nou dan maar liften terug naar Brisbane. Wat was dat een leuke, en met de laatste rit enge ervaring! De eerste rit een man en vrouw die volgens mij iedereen hielpen. Want tijdens de rit hebben ze nog even een auto uit modder getrokken die vast zat! De tweede rit een gezin dat terug kwam van de rugby wedstrijd van hun zoon, en de 3de rit een meisje van onze leeftijd die met 150 zigzaggend door het verkeer reed. Dat was wel FF schrikken maar was gelukkig maar een kort ritje (omdat ze zo hard reed haha!)

Terug in Brisbane heb ik een auto gekocht, tijdens de koop werden we gebeld of we op sollicitatie konden komen. Ehh nou dat is afhankelijk van of we de auto kopen of niet haha. Gelukkig leek de auto in goede staat en dus gekocht. Toen direct door naar het sollicitatie gesprek. Dit leek er meer op! Werken voor 1 boerderij via een payroller. Daar hebben we nu 2 dagen gewerkt. Veel makkelijker werk dan wat we voor mayla deden en gewoon per uur betaald.

We zijn nu op zoek naar een share House in de buurt van de boerderij en zullen de komende 2-3 maanden gaan werken op de boerderij, sla plukken en planten, de hele dag lang.

Mijn excuses voor de lange periode zonder blog! En bedankt voor het lezen!

Stefan en Maarten