Eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maarten & Stefan - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maarten & Stefan - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Stefan

12 Februari 2016 | Australië, Sydney

Vanmorgen om half 7 zijn we op gestaan. We hadden een reis van ongeveer 50 uur voor de boeg. Het inchecken op Schiphol ging snel en zonder problemen, het kopje koffie halen duurde ongeveer vier keer zo lang. Na de koffie was het tijd om afscheid te nemen van mijn vader en mijn zus, "tot over een half jaar". Dat klinkt zelfs nu ik het typ toch nog gek, maar het is ook nog niet echt te bevatten.

De reis begon met ongeveer een uur lang turbulentie, helaas kon èèn van onze groepsgenoten, die 1 rij voor ons zat, hier niet zo goed tegen. Dit betekende dat we een behoorlijk tijd in een vervelende geur zaten. Lekker begin!

Na 11 uur vliegen hadden we een overstap in Bangkok, even de benen strekken en contact met het thuisfront. Bij ons was het nu 6 uur s'ochtends, in Nederland 12 uur 's avonds.

Na ongeveer twee uur wachten op het vliegveld vertrok de volgende vlucht richting Taipei.

In Taipei werden we opgehaald door een busje en naar een zeer luxe hotel gebracht, we zouden eigenlijk in een ander hotel zitten maar vanwege het chinees nieuwjaar zat deze vol. Eindelijk een bed! Heerlijk! Na 6 uurtjes slaap konden we lekker douchen en zijn we weer naar het vliegveld gebracht voor de laatste vlucht van nog 9 uur.

Tijdens de laatste vlucht hebben we nog een aantal uur geslapen, toen we over de helft waren vonden we dat we dat wel mochten vieren met een biertje. Het was in Nederland immers 22:45 uur 's avonds!! (8:45 locale tijd, maar dat doet er niet toe toch?)

Dan nu de ranking van het vliegtuig eten:
1ste maaltijd: beef patato; een 9
2de maaltijd: chicken noodles; een 8
3de maaltijd: pork Rice; een 5
4de maaltijd: chicken pasta; een 8,5
5de maaltijd: noodles (geakt); een 7,5

Eenmaal aangekomen in Sydney hebben we eerst een korte tour door de stad gehad. Vervolgens hebben we een foto gemaakt voor het operahouse. Daarna zijn we naar ons hostel gereden om lekker te gaan bbqen.

De volgende dag werd ik om half 6 wakker, blijkbaar dus toch last van een jet lag.

De tweede dag hebben we besloten dat we toch eerst maar even lekker vakantie gingen vieren in plaats van direct aan het werk te gaan. Ook werd duidelijk dat we beter zo snel mogelijk naar nieuw Zeeland konden gaan om daar het lekkere weer mee te pakken. Het nieuwe plan is dus om eerst zo snel mogelijk naar nieuw Zeeland te gaan, en vervolgens terug naar Australië om te gaan werken.

Op dit moment zitten we in de bus richting de blue Mountains, we hebben ontzettend geluk met het weer deze week en het beloofd dus ook heel mooi te worden.

Foto's zullen nog volgen. Helaas hebben we niet heel veel foto's want we zijn tot nu toe elke dag de camera vergeten, maar vandaag gaat die mee!