Skydiven! - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Maarten & Stefan - WaarBenJij.nu Skydiven! - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Maarten & Stefan - WaarBenJij.nu

Skydiven!

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Stefan

04 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Marahau

Kia ora!

Goed, het is al weer een tijdje geleden sinds het laatste blog dus ik dacht laat ik er toch maar even voor gaan zitten.

We waren gebleven bij rotorua, vanuit daar zijn we door gereden naar een meer waar ik de naam van ben vergeten. Hier hadden we nog een Maori avond. Het eten werd op de Maori manier klaar gemaakt, stenen opwarmen tot ze gloeiend heet zijn, deze in een gat in de grond leggen, eten er over heen, afdekken met natte doeken en vervolgens zand er over. Dan twee uur wachten en het eten is klaar! Was heerlijk!

De volgende ochtend stond een sky dive op het programma. Wat is dat gaaf! Ik had het zelf al eerder gedaan en voor stefan was het de eerste keer. Skydiven kan ik echt iedereen aanraden, hoe eng het je ook lijkt. De kick die dit geeft is niet te beschrijven!!!

Vervolgens door naar blue duck station! Dit plaatsje met 8 vaste inwoners ligt echt in de middle of nowhere! Met de bus duurt het anderhalf uur om bij een supermarkt te komen. We bleven hier twee dagen. De dag van aankomst was het al redelijk laat een hebben we dus niet veel gedaan. 'S avond rond het kampvuur was natuurlijk wel erg gezellig. De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt die ongeveer 2,5 uur zou moeten duren. We zouden naar een waterval lopen. Alleen zijn wij net voor de waterval verkeerd gelopen waardoor we een uur extra hebben gelopen. In nieuw Zeeland is dit echter geen straf! Het is overal zo mooi! Natuurlijk hebben we de waterval ook nog gevonden. Toen we terug kwamen konden we de activiteit voor die dag gaan doen: kleiduiven schieten. Eerst 5 oefen schoten en vervolgens 5 competitie schoten. Stefan en ik hadden een klein weddenschapje gemaakt wie er het meest raak zou schieten. Ik moest eerst een schoot 4/5 raak! Ik weet niet meer precies hoeveel Stefan raak schoot maar ik geloof wel dat hij de weddenschap gewonnen heeft....

De volgende dag stond de tangariro alpine crossing op het programma, een walk van 19,4 km. Het was alleen afwachten of dat door ging want de afgelopen 4 dagen was die dicht vanwege slecht weer. 'S avonds kregen we het goede nieuws: de walk ging door!

Tijdens de walk kreeg je de mogelijkheid om Mount doom uit lord of the rings te beklimmen (MT. Nagauruhoe). Er werd door de man bij de kleding verhuur wel afgeraden om dat te doen. Tijdens het bus ritje naar de crossing zei de chauffeur dat de mensen die MT doom wel wouden doen even naar hem toe moesten komen. Wij zijn dus toch maar even langs gegaan voor info. Hij vertelde dat als je binnen 2 uur bij een bepaald punt was, je het waarschijnlijk wel kon halen. En hij heeft ook even uitgelegd hoe het veilig kon. Omdat we al na 1,5 uur bij dit punt aankwamen besloten. Stefan, ik en nog èèn meisje uit onze groep om de berg toch te beklimmen. Ik ben ontzettend blij dat we het gedaan hebben! Wel waren we nu 3 uur verder en moesten we de resterende 13 km nog gewoon binnen 3,5 uur lopen. Normaal niet zo'n probleem maar de crossing is alles behalfe vlak. Het laatste deel bergaf hebben we dus moeten hardlopen om de bus te halen.

De volgende dag was een reis dag richting Wellington. 'S. Avonds was in het barretje naast het hostel een bierpong wedstrijd waar je gratis aan mee kon doen. 32 teams, hoofdprijs: een bar tap van 200 dollar! Nou die wouden wij wel winnen. Zo gezegd zo gedaan! Wij zijn deze week de bierpong kampioenen! Onze groep vond dat uiteraard ook erg leuk! ;)

De volgende dag is weer een reisdag, eerst met de ferry naar het Zuider eiland en vervolgens naar Abel tazman national park. Waar wij nu zitten en wel weer een mooie walk zullen gaan doen.

Ohja, helaas zijn we de camera ergens kwijt geraakt :( dat is het nadeel van met 2 man reizen, je denk van elkaar dat je dingen bij je hebt...

Groeten Stefan en Maarten!!